SF1625 Envariabel för CMAST1 höstterminen 2008.
Kursnämnden har sammanträtt - äntligen.

(Fredagen den 26 september bad Jockum varje assistent ombesörja att en representant
till en kursnämnd blev utsedd i var och en av de fyra övningsgrupperna, men först
den 23 oktober fick han besked om den första medlemmen i nämnden.
Sedan dröjde det med att få tre medlemmar till.
Först den 14 november 2008 kunde kursnämnden sammanträda.)

Här kommer en sammanfattning av frågorna.

Jockum har aldrig räknat 3+1+1 som godkänt på KS.
(Denna regel har en lång historia [som inte ryms här] på KTH.)
Examinatorn har nu bestämt att 3+1+1 skall räknas som godkänt.

För få övningar. Föreläsaren borde föreläsa *mindre* och räkna fler exempel.
Alltså helst mindre teori. Dessutom lägger vi in fler extraövningar.

Fler av uppgifterna i KS1 och KS2 bygger på *förståelse*. Uti KS3 och KS4 skall helst
uppgifterna *likna* de typtal som står på kursPM och som räknas på övningarna.

Under läsperiod 1 ägnade de flesta mer tid åt kursen Algebra och Geometri, vars
kontrollskrivningar *nog* var alltför lätta. Därför var de flesta oförberedda för KS1.

Modul 2 gick mycket snabbt och KS2 inföll innan Oskar hunnit öva själv
på alla moment. Det var olyckligt.

Många vill se ett exempel *före* teorin på föreläsningen.

Närvarande voro:
Sofie Lind grupp 1,
Ludwig Smedberg grupp 2,
Niklas Östansjö grupp 3,
Patrik Berkesten grupp 4,
samt
Jockum Aniansson.