Planering:

Kursen var välplanerad och i planeringen kunde man lätt utläsa vad som skulle gås igenom på kommande föreläsningar och vilka läsanvisningarna var. Antalet rekommenderade tal har varit bra, man har alltid haft något att räkna på. Tempot har varit bra och kraven på förkunskaper har varit helt realistiska.

Kursmaterial:

Dagens uppgifter som var en del av de rekommenderade talen var väldigt uppskattade, liksom inlämningsuppgifterna. Ett återkommande problem var att facit till dagens uppgifter ofta inte stämde, vilket ibland var väldigt frustrerande. De få som använt sig av Ekolas material som fanns på hemsidan, tyckte att det var väldigt bra

Kurslitteratur:

Teoridelen av Eike Petermanns bok Analytiska Metoder I ansågs som ganska svår och innehöll ganska mycket utöver det som krävdes för att klara kursen, vilket gjorde det ganska svårt att bedöma vad som var nyttigt att läsa och vad som kanske var mindre viktigt, trots läsanvisningarna. Övningsboken däremot var omtyckt, speciellt p.g.a. ledningarna. Nästan alla tycker att kurslitteraturen kunde varit billigare, men jämfört med annan kurslitteratur, så är den inte alls dyr.

Lärarinsatser:

Lärarnas engagemang har det inte varit någon brist på. Kerstin Petterssons förmåga att lära ut har fått en del kritik. Hon verkade vara väl förberedd inför föreläsningarna och lektionerna, men skrev ändå ofta fel på tavlan, vilket skapade en hel del förvirring. Kerstin har under kursnämndsmötena varit väldigt lyhörd och hon har så gott hon kunnat försökt att rätta till de problem som diskuterats. Jockum Aniansson anses som väldigt populär av alla de som närvarat vid hans lektioner eller på mattejouren.

Föreläsningar och lektioner:

Föreläsningarna hade kunnat vara mycket bättre. Väldigt mycket av föreläsningarna gick ut på att skriva av tavlan och för lite tid lades ned på förklaringar. Lektionerna däremot för både Jockum och Kerstin har varit väldigt bra. Mattejouren har enligt de få som besökt den, varit väldigt nyttig. Ett tillfälle att träffa läraren senare i veckan har efterfrågats en del, eftersom alla föreläsningar och lektioner, samt mattejouren varit schemalagda på måndagar och onsdagar.

Examination:

Varje måndag började med en lappskrivning och varannan vecka hade vi en inlämningsuppgift, med vilkas hjälp man kunde skrapa ihop poäng till tentan. Ett bra sätt att få oss att plugga lite extra varje vecka.

Tentan motsvarade extentorna bra och de flesta är nöjda med sitt resultat. Dom som lyckats bra, har gjort det för att de lagt ned mycket tid och de som har misslyckats, för att de inte har gjort det.

Kurshemsidan:

Kurshemsidan har varit väldigt bra och väl uppdaterad hela tiden. Mycket material att ta del av och många föreläsningsanteckningar lades också upp där.

Förslag till förbättringar:

Föreläsningarna och litteraturen har fått klart mest kritik. Mindre anteckningar och mer förklaringar på föreläsningarna, och billigare och bättre litteratur.

Jag vill påpeka att jag till min hjälp för att skriva denna kursutvärdering också använt mig av en enkät som bestod av 28 frågor. Den besvarades av 30 personer i klassen. Jag har med bästa förmåga försökt sammanställa resultatet från enkäten och sådant som diskuterats på kursnämndsmöten i den här utvärderingen. Men eftersom många individer är inblandade, finns det självklart några som tycker annorlunda än det jag kommit fram till.