Kursplanering:
Kursinnehållet definieras av nedanstående kursplan. Undervisningen sker i form av
räknestugor där eleverna själva räknar under
överinseende av en lärare.
|
5/8 | Kursavsnitt 1 |
Avsnitt: |
12.1-12.5 |
Övningar: |
12.1: 1 3 9 13 15 17 19 23 25 27 37 39 12.2: 1 3 5 9 11 15 12.3: 1 3 7 11 13 17 19 23 12.4: 1 3 5 9 11 12.5: 1 3 7 9 11 13 15ac 17 19 |
6/8 | Kursavsnitt 2 |
Avsnitt: |
12.6-12.8 (Tom Ex 1 samt Definition 9), 12.9 |
Övningar: |
12.6: 1 3 5 13 17 12.7: 1 3 5 7 9 11 15 19 21 23 12.8: 1 3 5 7 9 12.9: 1 3 7 9 11 |
7/8 | Kursavsnitt 3 |
Avsnitt: |
13.1-13.2 (Tom sid 782), 13.3 (Tom Ex 3), 14.1-14.2 |
Övningar: |
13.1: 1 3 5 7 9 13 15 17 21 13.2: 1 3 5 7 9 13 13.3: 1 3 5 7 9 19 14.1: 1 9 13 15 17 21 14.2: 1 5 9 13 15 19 21 |
8/8 | Kursavsnitt 4 |
Avsnitt: |
14.3 (Tom Remark), 8.5 (Tom Ex 2), 14.4-14.6 |
Övningar: | 14.3: 1 3 5 7 8.5: 3 9 11 14.4: 1 3 5 7 13 17 19 21 23 29 33 14.5: 1 3 5 7 11 15 14.6: 1 3 15 17 19 23 25 29 |
11/8 | Kursavsnitt 5 |
Avsnitt: |
14.7 (Tom Ex 1), 8.2-8.3 (Tom Ex 3), 8.4 (Tom Ex 1), 11.1, 11.3, 15.1 (Tom Ex 4), 15.2 (Tom sid 884 samt Ex 4) |
Övningar: | 14.7: 1 3 5 7 9 8.2: 1 3 5 8.3: 1 5 9 13 17 19 8.4: 1 3 5 7 11.1: 1 3 7 9 17 11.3: 1 5 7 13 15 19 15.1: 1 5 7 11 15.2: 1 3 5 9(endast potentialen) |
12/8 | Kursavsnitt 6 |
Avsnitt: |
15.4, 16.3, 15.3 |
Övningar: | 15.4: 1 3 5 9 11 15 17 16.3: 1 3 5 samt 1712-1715 ur Extrauppgifter med ledningar och svar under kapitel 16.3 15.3: 3 5 7 11 |
13/8 | Kursavsnitt 7 |
Avsnitt: |
15.5 (Endast fallet z=f(x,y)), 15.6, 16.1 (Tom Ex 2), 16.4 (Tom Ex 5) |
Övningar: | 15.5: 3 7 13 15 17 15.6: 1 5 7 9 11 16.1: 1 3 5 16.4: 1 3 7 13 15 |