Omtentan den 2 juni 2010 .ANdr nu rNdttad och resultatet rapporteras i $B!I(Bmina sidor$B!I(B. Den som har har f.ANett betyg FX har mNvjlighet att fNvrsNvka komplettera till godk.ANdnt betyg E vid ett skriftligt prov som anordnas den 21 juni kl 9 i sal Q31. Skrivtiden kommer att vara 90 minuter, det .ANdr tre uppgifter vNdrda 4 po.ANdng vardera och minst 7 poNdng totalt betyder godkNdnt. Man fNvrbereder sig b.ANdst genom att se till att man kan gNvra det som stNer beskrivet i kursmNelen! Kompletteringen i SF1625 Envariabelanalys (f.ANvr dem som fick FX den 18/3 2010) .ANdger rum i sal D1 den 15/4 2010 klo 17 - 18. Tre uppgifter, tre poNdng pNe varje. Minst 7 po.ANdng ger godkNdnt. Man behNvver inte anmNdla sig till kompletteringen. Tips till studenten om f.ANvrberedelse: plugga sNe att du kan gNvra det som stNer i kursm.ANelen!

Examinator Lars Filipsson

Om tentamen den 19 december 2009, se rutan Aktuellt p.ANe Examinators kurshemsida.

Den som f.ANett betyg FX har rNdtt att komplettera fNvr att ev. hNvja till betyg E. Denna komplettering .ANdr ett skriftligt prov som Ndger rum i sal F1 lNvrdagen den 23 januari 2010 klo 9-11. Detta skriftliga prov inneh.ANeller 4 uppgifter frNen olika delar av kursen. Uppgifterna bed.ANvms med GodkNdnt eller UnderkNdnt och fNvr att bli godk.ANdnd pNe kompletteringen krNdvs 3 av 4 godkNdnda uppgifter. Man behNvver *inte* anm.ANdla sig till kompletteringen, men det Ndr *bara* den som fick (det tillf.ANdlliga) betyget Fx (alias FX) vid tentamen den 19 december 2009 som har r.ANdtt att delta. F.ANvr tips om vad man skall/bNvr plugga: se kursmNelen!

Icke uth.ANdmtade KS finns i Studentexpeditionen.

Varje .ANvvningsgrupp bNvr vNdlja en representant till en kursnNdmnd.

Den som f.ANer betyg Fx pNe tentan i SF1625 den 19 december fNer gNvra en komplettering f.ANvr att ev. hNvja till godkNdnt betyg E. Kompletteringen Ndr ett skriftligt prov som prelimin.ANdrt Ndger rum i sal F1 lNvrdagen den 23 januari kl 9-11.

Den r.ANdttade KS3 utlNdmnas torsdag 17/12 klo 10-12 uti sal E1 i samband med kursens sista XF.

Tyv.ANdrr finns INGA MNVJLIGHETER att efteranm.ANdla sig till tentamen lNvrdag 19 december. Det l.ANdr finnas elva tomma platser i sal F1, och d.ANdr Ndr det nog fNvrst till kvarn som fNer mala.

Nu .ANdr det fNvr sent ANMNDLA SIG till kursTENTAMEN.

Tre tentander f.ANer skriva extra lNdnge vid tentamen den 19/12 2009 uti sal M21 med start klo 9.

En EXTRA R.ANDKNENVVNING (OBS: ingen KS!) med en kringvandrande assistent
inlagd m.ANendag 14 december klo 10 - 12 uti sal H21.

TRE XF inlagda p.ANe schemat, se
trenne extraf.ANvrelNdsningar och tidsplanen.

KS3 tisdag 8 december klo 08.15 omfattar allt i kursen som hittills behandlats.
Till utformningen liknar den KS0.

Ingen XF tisdag 8 december.

F24 torsdag 10 december.

KS2 omfattar integrering som i bokens kapitel 5 och 6.

KS1.pdf med svar.

Den frivilliga KS0.pdf med svar.

Anm.ANdlan till kurstentamen som gNer den 19 december Ndger rum via nNdtet
fr.ANen och med den 9 november 2009 till och med den 2 december kl 2400.

INGEN *EXTRA* F.ANVRELNDSNING onsdag 23 september.

F5 onsdag 30 september klo 8-10,

XF = Extra foerelaesning maandag 5 oktober,

F6 maandag 12 oktober klo 15-17,

XF onsdag 14 oktober klo 15-17 i sal E1.

Ingen XF fredag 13 november.

KS1 handlar om derivator och derivering och omfattar allt fram t o m kapitel 4,
samt de delar av avsnitt 8.5 - 8.8 som handlar om *derivering*.

En frivillig KS0 (KS-noll) (h.ANdr Ndr den som KS0.pdf) gavs m.ANendag 26 oktober klo 13-15 i sal E51.
Skrivtiden var knappt 90 minuter. Svaren kommer *senare*. (Alla kan .ANvva pNe den tills vidare.)